4 MÅNADER

I lördags blev lilltjejen 4 månader. Förundras varje dag av jag fått så snälla och helt underbara barn fast alla föräldrar tycker säkert så om sina barn. Men mina är extremt snälla ;).

Ivar har nu sovit en hel vecka i eget rum så duktig är han i Lördags åkte vi å köpte en rullgardin för att se om det va det som gjorde att han vakande vid 6 tidigt för att vara honom å i söndags vaknade han vid åtta då gick jag in till honom å vi somnade om till halv elva riktigt skönt. Så det gjorde nytta kan man säga för den morgontrötta mamman =).

1 vecka med LCHF känns jättebra haft några jobbiga dagar utan socker men nu känns det toppen hoppas bara det får fortsätta så.

Idag ska vi få besöka av en gammal kompis som inte sett Stina ännu. Ska testa mig själv genom att baka en kaka utan att smaka =). Själv får jag fika med skink å kesorullar lika gott typ nu ljuger jag men men.

Ivar började på dagis idag igen efter operationen. Nu ligger han å sover i soffan efter dagis tar på krafterna att vara där. Sötaste. Han har lärt sig ett nytt ord är det är GUNGA han älskar att GUNGA några ord han säger:

BEBIS ibland ILLABEBIS det är lillasyster han menar ibland kallar han henne NINNI (Stina)
PAPPA ibland ILLAPAPPA
MAMMA
HEJ
HEJÅ
TUTTU nappen
TUT TUT bil lastbil etc.
TÅG
TÅRTA
KAKA allt som går att äta å när han vill äta säger han det
JA
NEJ
MOMMO kallar han våra släktingar
NAM NAM välling vatten

Frågar man vad saker är så pekar han å säger DÄÄÄ å smilear å klappar händerna.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Storebror och Lillasyster

En blogg om våra dagar med Storebror Ivar och Lillasyster Stina.

RSS 2.0